lauantai 12. maaliskuuta 2011

Olkaamme niin kuin Hän

Share
Jumala haluaa tulla sisälle ja hallita teitä. Hän ei halua tulla sisään ja olla teidän hallitsema; Hän haluaa tulla sisälle tarkoituksenaan hallita teitä ja johdattaa teidät Iankaikkiseen Elämään, jotain hyvää teitä varten. Kun te vastaanotatte Jeesuksen, teidän täytyy sanoa: "Sinä olet Jumalani. Sinä olet Herrani. Ota kaikki, mitä minussa on, sielu, ruumis ja henki; pyhitän itseni Sinulle. En ollenkaan oman järkeni kanssa, vaan vain nojaten Sinun iankaikkisiin käsivarsiisi."

Minne Hän johdattaa minua, sinne minä seuraan.
Vaikka tiestä tulee vaikea ja uuvuttava,
tarkkailen Hänen jalanjälkiään matkan varrella.
Huolimatta siitä, onko ylämäkeä tai alamäkeä,
onko se kotona tai merten takana,
Minne Hän johdattaa minua, sinne minä seuraan.

Älkää antako minun yrittää johdattaa Häntä vaan antaa Hänen johdattaa minua.
No niin, noilla perustein Jeesus haluaa tulla sydämeen. Jeesus kaipaa tulla sydämeen noilla perustein. No niin, me luotamme Herraan, että hän tekee nuo asiat meille.

No niin, katsotaanpa ihmissydämeen, onko siinä ovia oven sisäpuolella. No niin, ihmiset sanovat: "Jeesus, tule sydämeeni, koska en halua mennä kadotukseen, kun kuolen. Haluan vastaanottaa Sinut pelastajanani, mutta en halua Sinun olevan minun Herrani."
No niin, siinä on aikamoinen ero. Hän voi olla teidän Pelastajanne ja eikä siltikään Herranne. Kun Hän on Herra, Hän on kaiken Herra. Jokaisessa osassa teitä, Hän on Herra, tervetullut mihin tahansa paikkaan sydämessänne. No niin, katsotaanpa ihmissydäntä hetken aikaa. Ihmissydämeen, aion tehdä vain yhden pienen--tavallaan kuvitellun piirroksen. Juuri kun te menette sisään, sen jälkeen kun te pääsette sydämen ovesta sisään, siellä on toinen pieni ovi. Se on ovi, joka menee toiseen sydämen osastoon. Ja tuo pieni ovi on ylpeyden ovi.

No niin, ihmiset eivät halua Jeesuksen pelleilevän yhtään heidän ylpeytensä kanssa. No niin, heillä on oma arvovaltansa ja heidän täytyy olla varmoja, että he pysyvät Jonesien mukana. "Niinpä jos Jeesuksen vastaanottaminen vie minut pois siitä asemasta, silloin en halua Hänen pelleilevän sillä ovella. Pysy pois siitä, Jeesus! Olet Pelastajani, mutta älä mene sinne; koska minä olen hieno ihminen. Olen omin avuin menestynyt ihminen." Se on vialla teissä, "omin avuin menestynyt."
"No niin, minulla on omat yhteisöni, joissa käyn, ja minulla--minulla on oma arvovaltani naapurustossani, ja minulla on arvokkuuteni, josta minun täytyy pitää huolta. Niinpä älä häiritse sitä ovea."
Mutta Jeesuksen täytyy tulla sinne sisälle, jos Hän on oleva Herra. Hänen täytyy katsella ympäriinsä. Joillekin teistä, rouvat ylpeyden kanssa... He sanovat: "No niin, katsopa. Jos sinne meneminen... No niin, Jeesus on Pelastajani, todellakin. Mutta Kun Hän sanoo minulle, kuinka minä pukeudun. Pysy pois siitä huoneesta." Mutta näettekö, Hänen täytyy olla teidän pukeutumisenkin Herra. Te sanotte: "No niin, jos se tulee häiritsemään minun shortsien käyttämistäni, silloin minä en halua olla missään tekemisissä sellaisen uskonnon kanssa." Näettekö, te ette avaa tuota ylpeyden ovea. Te olette aivan ylpistyneitä. "Jos en saa käyttää manikyyriäni..." Mikä se onkaan, huulipuikko, tai se, mitä he laittavat kasvoilleen... "Jos en voi käyttää sitä, no sitten, minä näytän niin kalpealta." Huh. Max Factor ekee... Jumala tuo aidon asian teidän kasvoillenne.

Mutta näettekö, ylpeys... Loput naisista: "Jos minun täytyy antaa hiusten kasvaa..." No niin, minä en käske tehdä tätä, sitä tai jotain muuta; puhun vain Raamatusta. Näettekö? Raamattu sanoi, että nainen, joka leikkaa hiuksensa, leikkaa--hän leikkaa kunniansa pois. Aivan. Hän häpäisee miehensä, kun hän tekee sen. Ennen, teillä täyden Evankeliumin naisilla, teillä kaikilla oli pitkät hiukset. Mitä tapahtui? "No," te sanotte, "se on minun amerikkalainen etuoikeuteni."
Mutta jos te olette lammas... Jos te olette lammas, niin lammas uhraa kaiken, mitä sillä on. Lampaalla ei ole mitään muuta, kuin villaa. Mutta makaa juuri siellä ja antaa heidän keriä sen, ja eikä se sano mitään siitä.
Raamattu voi keriä kaiken, kaiken ylpeyden ja kaiken muunkin teistä. Te olette--jos te olette lammas, niin te ette sano mitään siitä. Mutta yrittäkääpä kerran vuohea. Siitä tulee nopeasti iso numero. Mutta se on se, mikä on vialla. Me emme avaa tuota ovea. Me haluamme olla, kuin joku muu. Kun te vastaanotatte Jeesuksen, niin olkaamme niin kuin Hän, sellainen, kuin Hän käskee olla.

Door To The Heart - 59-1128 - William Branham

Ei kommentteja: