tiistai 13. lokakuuta 2009

Hän tietää tien; me emme

Share
68. Ja Jumalan taloudessa on ollut aina arkki. Nooan päivinä siellä oli arkki, kansansa pelastamiseksi. Lain päivinä oli arkki, todistuksen arkki lain päivinä. He seurasivat arkkia, ja siellä on kolmas tapahtuma nyt, niin kuin Nooan päivinä, Lootin päivinä, ja nyt tänä aikana. Siellä on arkki tällä hetkellä, ja tuo arkki ei ole kirkkokunta; eikä se ole myöskään hyvät teot, joita te teette; se on yhden Hengen kautta. Roomalaiskirje 8:1: Me olemme kaikki kastetut yhteen ruumiiseen tuon Valtakunnan piiriin, yksi hengellinen kaste. Sillä ei ole merkitystä, kuinka hyvä, kuinka paha, mitä tahansa, te olette tuossa Valtakunnassa Pyhän Hengen kasteen kautta. Näettekö? Se on ainoa keino, miten te tulette voittamaan. Kaikki, jotka ovat vuodatetun Veren alla, ovat voittajia, koska te ette voi voittaa itseänne; se on Hän, joka voitti teidän puolestanne. Te lepäätte.
"Kuinka minä tiedän sitten, veli Branham, että minä olen siellä?" Tarkkailkaa, millaista elämää te elätte. Katsokaa vain ympärillenne. Katsokaa, jos se on elämistä teistä itsestänne automaattisesti. Vai täytyykö teidän pinnistää ja vetää (Näettekö?), silloin te teette sen. Mutta älkää yrittäkö tehdä sitä.

70. Vain kuinka, kuten--kuten--kuten laittaa pienen vauvan kättä hihan suuhun (Näettekö te?), hän on siellä, täällä, ympäri, ja kaikkialla. Näettekö? Hän ei voi tehdä sitä. "Laitahan takki päällesi, kultaseni." Hän ei voi tehdä sitä. Hänen pienet kätensä ovat siellä, täällä, ja kaikkialla. Se tarvii teidän vakaan kätenne. Ja oi, kuinka iloinen minä olenkaan, että minä voin antaa vain käteni Isälle, sanoen: "Herra Jeesus, minä en voi päästä sinne. Auta sinä minua; laita takki päälleni. Minä lopetan yrittämästä." Antakaa vain Hänen tehdä se.

71. Näettekö, jos pieni vauva jatkaa yrittämistä: "Oi, minä pystyn tekemään sen; minä pystyn tekemään sen." Ja hän on kaikkialla; Hän ei voi tehdä sitä. Ettekä voi tekään; enkä voi minäkään. Mutta jos me vain pysymme aloillamme ja annamme Hänen tehdä sen, vain alistua Hänelle: "Tässä, Herra, tässä minä olen. Vain--Suo minun--suo minun olla ei-mitään. Ja minä--minä--minä alistun; Laita Sinä minun käteni oikeaan paikkaan." Se on voitto; se on valtaamista.
Asia, jonka teidän täytyy nujertaa, on te itse, teidän ideanne, teidän asianne, ja luovuttaa itsenne Hänelle. Hän voitti teidän puolestanne. Hän tietää tien; me emme.


How Can I Overcome - 63-0825M - William Branham

Ei kommentteja: