keskiviikko 24. marraskuuta 2010

Pysykää poissa siitä

Share
Pysykää poissa siitä. Älkää katsoko, kuinka--kuinka lähelle te voitte päästä sitä, ilman että te teette syntiä; katsokaa, kuinka kaukana te voitte pysyä siitä. Siinä se on. Älkää koskaan katsoko, kuinka lähelle syntiä te voitte päästä; katsokaa, kuinka kaukana te voitte pysyä.

Kuten eräs skottilainen, joka oli matkaamassa vuoren yli. Heillä oli kolme kuskia siellä. Yksi heistä sanoi; hän sanoi: "No, sehän on suuri kallio, onko tuo se tie, tuolla ylhäällä?"
Hän sanoi: "Se on se tie."
Yksi heistä sanoi: "No, kuinka leveä tuo tie on?"
Hän sanoi: "Paikoittain tuo tie on vain kymmenen tuumaa levempi, kuin vaunujen renkaat."
Yksi heistä sanoi: "Sinun on parempi valita hyvä kuski."
Hän sanoi: "Minun täytyy nousta vuoren päälle, mennä sen ylitse."
Yksi mies sanoi: "Minä pystyn laukattamaan hevosiani, ja--minä pystyn piiskaamaan hevoset laukkaan ja pysymään kahden tuuman päästä reunasta koko matkan, ilman että putoan."
Toinen kuski nousi ylös ja sanoi: "Minä voin pysyä kolmen tuuman päästä tuosta reunasta ja kulkea koko matkan laukaten."
Toinen kaveri vain seisoi siellä, nyppien peukaloitaan. Hän sanoi: "Entäpä sinä, herra?"
Mies sanoi: "Herra, minä saatan pystyä tekemään sen, mutta minä en halua ottaa sellaista riskiä. Minä vain pysyn niin kaukana reunasta, kuin sinä haluat."
Hän sanoi: "Minä olen matkustajasi." Se on totta. Ja sillä tavalla se on. Älkää katsoko, mitä te voitte tehdä päästäksenne pälkähästä sen kanssa Jumalan edessä; katsokaa, kuinka kaukana te voitte pysyä synnistä, ja kaikista sen muodoista, ja määräyksistä, ja epäuskosta. Ja pidättäytykää kaikesta, joka on jumalatonta. Menkää pois siitä. Pysykää poissa siitä.
Ja minä usko, että jos ihminen on koskaan käynyt Kaanaan maassa ja maistanut Jumalan hyviä asioita, teidän ei silloin tarvitse murehtia heistä sen suhteen. He tulevat pysymään poissa sitä, niin kauan, kuin he ovat koskaan maistaneet noita Kaanaan hyviä viinirypäleitä.

Micaiah The Prophet - 61-0426 - William Branham

Ei kommentteja: