lauantai 6. marraskuuta 2010

Mutta oletteko te valmiita kerittäviksi?

Share
43. Minä saarnasin eräänä iltana Karitsasta ja Kyyhkysestä. Ja kun tuo Kyyhkynen tuli alas ja asettui Karitsan päälle, mitäpä jos tuo Karitsa olisi murahtanut, kuin susi? Mitä olisi tapahtunut? Kyyhkynen olisi lähtenyt lentoon.
Ja se on se, mikä on vikana teissä ihmisissä täällä Kanadassa. Ei ainoastaan täällä, vaan kaikkialla. Te olitte karitsoja, mutta te jouduitte kiistelyihin ja hermoiluun ja veditte kirkkokunnallisia raja-aitoja, ja kyyhkynen vain lähti lentoon ja meni pois. Se on totta. Teillä ei ole rakkautta, niin kuin teillä pitäisi olla. Heillä ei ole sitä Amerikassa. Minä en tiedä, missä se on.
Mutta kauan aikaa sitten, te muistatte, kun teidän sydämellänne oli tapana olla niin herkkä ja puhdas Jumalan edessä? Oi, te ette välittäneet ongelmista. "Oi, kaikki on hyvin. Antaa sen vain mennä." Mutta kun... Ensimmäinen asia, jonka te huomaatte, kun te saitte tuon kiukunpuuskaan, te sanoitte: "Minä kyllä annan hänelle takaisin," silloin Kyyhkynen lähti lentoon. Pyhä Henki ei voi sietää mitään muuta, kuin lempeyttä. Jumala on lempeä, ja rauhallinen, ja rakastava.
Sillä ei ole merkitystä, kuinka--kuinka paljon te tiedätte, kuinka paljon teologiaa te tunnette, ja kuinka te voitte nostaa rintanne pystyyn, ja kuinka hyvin te voitte saarnata, se ei merkitse mitään. Jos tuo lempeä, hiljainen, rakastava Jumalan Henki ei lepää teissä, se on kaikki mennyttä. Te ette ole mitään.
Sillä ei ole merkitystä, kuinka monta lahjaa te voitte esittää, sillä ei ole merkitystä, vaikka... Paul sanoi: "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä. Minulla voisi olla tarpeeksi uskoa siirtämään vuoria, ja eikä minulla olisi tuota lempeää, nöyrää rakkautta, en minä silloin mitään olisi." Se on se, missä ongelma on. Näettekö? Siinä se on.

44. No niin, Aabraham, nöyrä, lempeä... "Minäpä kerron, Loot, veljeni, jos sinä haluat ottaa parhaimman osan, ota vain. Se sopii oikein hyvin. Minä valitsen tien Herran halveksittujen kanssa."
Muistatteko, kun meillä oli tapana laulaa sitä?
Vaikka minä lähdin Jeesuksen kanssa, ja nyt minä olen menossa lävitse.
Lauloitteko te sitä koskaan täällä Kanadassa? Varmasti. Mikä meni vikaan? Menkäämme lävitse. Pysykää vain nöyrinä; jatkakaa vain vaeltamista; pysykää rakkaudessa jokaisen kanssa. Huolimatta siitä, mitä he sanovat Teistä, menkää eteenpäin, olkaa karitsa.
Tiedättekö, karitsa on outo eläin. Karitsalla on oma villansa; se on sen Jumalan antama oikeus. Mutta se on halukas asettumaan pölkylle ja eikä se potki. Jos te ette ole koskaan kerineet yhtäkään karitsaa, minä olen... Ja se on antava keriä kaiken, se on antava oikeutensa, ja luovuttava sen, koska se on nöyrä, se on lempeä.

45. Oletteko te valmiita laskemaan alas ja antamaan oikeutenne Kanadalaisina? Te sanotte: "No katsohan, herra Branham, minulla--minulla on oikeus antaa takaisin. Minä... Hän teki jotain minulle. Minulla--minulla on vain oikeus huutaa hänelle." Mutta oletteko te valmiita kerittäväksi ja luovuttavamaan oikeutenne? "Oi, minäpä sanon, mitä minun pitäisi tehdä tuolle vanhalle kirkkokunnalliselle seurakunnalleni." Se voi olla niin, mutta oletteko te valmiita kerittäväksi? Jumala haluaa karitsoja, jotka ovat halukkaita kerittäväksi ja halukkaita tulemaan Jumalan luomuksiksi.
Huomatkaapa, Aabraham siellä Saaran, vaimonsa, kanssa. Epäilemättä jauhopurkki oli mennyt tyhjäksi monta kertaa. Mutta he siltikin palvelivat Herraa. He olivat Jumalan täydellisessä tahdossa, vaikka heidän täytyi kärsiä hiukan selvitäkseen.

46. Lähes jokainen, joka todella palvelee Jumalaa, kohtaa sellaisia aikoja. Me varmasti kohtaamme. Ja kun... Joskus te mietitte, kuinka te aiotte saada lapsille jotkut kengät koulua varten, kuinka te aiotte selvitä tästä laskusta ja tästä laskusta. Älkää huolehtiko. Ainoa asia on vain luottaa Hänen lupauksesnsa. Minä en ole koskaan nähnyt vanhurskasta hyljättynä, enkä hänen siementään kerjäämässä leipää; niinpä se ei merkitse mitään. Oi, kuinka me voisimmekaan pysähtyä tähän ja kylvää todistuksia Jumalan suuresta voimasta. Eräänä päivänä, kun Aabraham, istuen tuossa tilassa... Hän kohotti silmänsä ja katsoi, eräänä kuumana päivänä, ja hän näki kolme Miestä tulevan, kävellen, heillä oli yltä päältä tomua vaatteissaan. Ja Aabraham oli hengellinen. Hän tunnisti välittömästi, Kuka se oli. Ja hän juoksi sinne ja lankesi tuon MIehen jalkojen eteen ja sanoi: "Minun Herrani, pysähdy hetkeksi ja istuudu puun varjoon. Ja salli minun tuoda vähän syötävää. Ja virkistä Itseäsi, ja sitten sinä voit jatkaa. Sillä tätä tarkoitusta varten Sinä olet tullut Palvelijasi luokse."
Mitä? He näyttivät Miehiltä. Mutta tiedättekö, keitä Ne olivat? Ne olivat kaksi Enkeliä ja Kaikkivaltias Jumala. Se on se, mitä Raamattu sanoo.

47. Joku pyysi minulta selitystä tuolloin ja sanoi: "Veli Saarnaaja, tarkoitatko sinä kertoa minulle, että se oli Jumala?"
Minä sanoin: "Kaikkivaltias Jumala istui siellä ihmisolentona, ja Aabraham meni ja tappoi vasikan; ja Jumala söi vasikan lihaa, joi lehmän maitoa, ja söi voita ja maissileipää. Raamattu sanoi, että Kaikkivaltias Jumala teki niin, ja Enkelit Hänen kanssaan."
Te yritätte rajoittaa Jumalaa. Te yritätte rajoittaa Jumalan teologiaanne; te yritätte rajoittaa Jumalan teidän--omaan ajattelutapaani. No niin, Hän ei koskaan tee sitä. No niin, minun Jumalani on niin suuri, kuinka Hän teki sen? No, se oli helppoa. Kun te näette tämän kuvan täällä, te ette koskaan tule epäilemään ylösnousemusta. No, Jumala pystyi vain kurottamaan... Mistä teidät on tehtykään?

The Working Of The Holy Spirit - 56-0816 - William Branham

Ei kommentteja: