perjantai 13. marraskuuta 2009

Ajatelkaa oikein; tehkää oikein; teidän täytyy onnistua

Share
22. No niin, ystävät, on monia asioita, joita ihmiset tekee ja sanoo, ehkäpä voi olla... Minä--minä en ole ihmisten tuomari. Mutta minä ajattelen, että mikä tahansa palvelustehtävä tai mikä tahansa Jumalan Hengen lahjan julkituleminen, jota ei voida vahvistaa tässä Raamatussa, minä jättäisin sen rauhaan. Jos mitä tahansa joku sanoo, joka ei ole vahvistettu Sanalla, silloin minä--minä en voisi mennä sen kanssa; kuitenkaan minä en sanoisi, että se ei olisi Jumalasta, kunnes minä näkisin sen hedelmät. Silloin minä en sanoisi mitään siitä; minä vain antaisin sen mennä sillä tavalla.
Minä en usko ihmisistä puhumiseen. Minä en usko siihen. Minä uskon synnin nuhtelemiseen ja niin edelleen; mutta puhuttaessa: "No, tämä seurakunta ei ole oikeassa, ja he eivät ole mitään muuta, kuin tekopyhiä, ja tämä paimen ei ole mikään." Se on väärin. Raamattu... Jumala...

23. Eräs mies erään kerran, nimeltään Daavid, olisi voinut tappaa vihollisensa; Jumala johti hänet suoraan vihollisensa luo, ja miehen luo, joka etsi häntä, ottaaksen hänen elämänsä, ja hänen--jopa hänen kenraalinsa sanoi: "Jumala on antanut hänet sinun käsiisi; ota hänen henkensä." Ja hän leikkasi palan hänen takistaan, ja hän meni takaisin ylös, hän sanoi: "Herra varjelkoon minua, että minä koskisin Hänen voideltuunsa." Se on totta. Niinpä älkää--älkää sanoko mitään pahaa kristityistä. Älkää yrittäkö vahingoittaa kristittyjä, koska te tulette niittämään sitä, mitä te kylvätte, joka kerta. "Älkää koskeko minun voideltuihini; älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni. Sillä on paljon parempi teille, että teidän--että teille laitettaisiin myllynkivi kaulaanne ja upotettaisiin meren syvyyksiin, kuin että te loukkaisitte Minun voideltujani." Onko se totta?
Niinpä älkää sanoko mitään kristityistä. Ehkä jotkut heistä eivät elä aivan oikein, tai tee aivan oikein, mutta hän--hän on Jumalan lapsi. Anna Isän pitää huolta Omista lapsistaan. Tiedättehän? Jos me menemme tappelemaan toistemme kanssa, Jumala antaa ehkä meille molemmille selkäsaunan. Niinpä, jättäkäämme--jättäkäämme vain toinen rauhaan ja rukoilkaamme hänen puolestaan. Yrittäkää rakastaa häntä ja ehkä Jumala on auttava häntä.

24. Ja niinpä Jumala tekee aina valmistelut ja lähettää varoituksen äänen. Ja Hän teki aina valmistelut. Juuri ennen kuin Hän lähetti Elian sinne Karmelin vuorelle, todistaakseen, että Hän oli Jumala ja--ja kansakunta oli mennyt vääryyteen, no, Hän lähetti Elian sinne antamaan varoituksen ja tekemään valmisteluja näitä asioita varten. Ja Hän aina tekee sen: Jumala valmistaa aina tien ihmisille. Ja jos ihmiset hylkäävät Hänen armonsa, silloin siellä on ainoastaan yksi asia jäljellä ja se on Hänen tuomionsa.
Se on juuri sillä tavalla, jos te olette menossa oikeaan suuntaan, ja se on oikealla, ja tämä on väärin, menossa vasemmalle, te ette voi odottaa menevänne väärään ja onnistuvanne. Teidän täytyy epäonnistua. Te voitte ajatella, että te menette oikeaan, mutta te huomaatte hetken päästä, että se on oleva väärä. Ja te ette voi mennä oikeaan ja väärään yhtä aikaa. Niinpä pitäkää vain oikea koko ajan, ja silloin te olette onnistumaan. Te ajattelette joskus, että te olette menossa väärään, kun te menette tätä tietä, mutta niin kauan, kuin te olette menossa oikeaan, te tulette onnistumaan. Teidän täytyy onnistua.
Niinpä, ajatelkaa oikein. Se on teidän velvollisuutenne itseänne kohtaan. Tehkää oikein; se on teidän velvollisuutenne Jumalaa kohtaan. Ja te tulette onnistumaan aivan niin varmasti, kuin minä seison tällä puhujalavalla tänä iltana. Ajatelkaa oikein; tehkää oikein; teidän täytyy onnistua.


God's Preparation - 54-0401 - William Branham

Ei kommentteja: