maanantai 27. huhtikuuta 2009

Teidän uskonne ei ole menetelmissä

Share
57. No niin, minä näen Hänen sitten menevän sinne. Hänen palvelustehtävänsä oli kasvanut niin suureksi, että Hänet täytyi kutsua muualle. Lasarus tuli sairaaksi sillä välin, kun Hän oli poissa. Kuunnelkaapa. Kun Jeesus jättää teidän talonne, nähkää sairauden tulevan, ongelmien, sydänsurujen, pettymyksien. Ettekö te usko sitä? Kun Jeesus jättää teidän talonne, ongelmat tulevat niin pian, kuin Hän lähtee.
Tietysti, tässä tapauksessa, Häntä ei ajettu pois. Hän meni pois, koska Hänen Isänsä työ kutsui siihen, ja Hän meni jonnekin muualle saarnaamaan. Minä uskon, että Jeesus näki näyn Lasaruksesta. Jeesusta lähetettiin hakemaan. Hän ei tullut. Jeesusta lähetettiin hakemaan uudestaan; Hän ei tullut.Jos se olisi ollut teidän pastorinne, jota te lähetitte hakemaan, ja hän ei olisi tullut: "No niin, tuo vanha tekopyhä. Minä menen muualla ja liityn toiseen seurakuntaan." Se on syy, miksi teidän pastorinne ei voi tehdä mitään teille. Teidän täytyy uskoa häntä Jumalan miehenä. Uskotteko te sen? Teillä täytyy olla uskoa häneen. Jos teillä ei ole, hän ei voi koskaan tehdä mitään hyvää teille. Jos te tulette sairaaksi, lähettäkää hakemaan häntä. Antakaa hänen tulla ja voidella teidät öljyllä, ja rukoilla teidän puolestanne. Jumala lupasi, että uskon rukous pelastaa sairaan. Se on totta. Hän on Jumalan mies, Jumala on kunnioittava häntä. Se on totta. Joskus hän ei voi tulla silloin, kun te kutsutte häntä. Mutta muistakaa, kaikki yhdessä toimii niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa.

58. No niin. Jonkin ajan kuluttua, Lasarus tuli sairaammaksi ja sairaammaksi. Hänen sanotaan kuolleen verenvuotoon, jotkut historioitsijat sanovat niin. Minä en tiedä. Mutta kuitenkin, hän tuli sairaaksi ja kuoli. Ja he ottivat ja hautasivat hänet. Yksi päivä kului. Mikä synkkä hetki. Oi, oi. Oi, leivänhankkija oli poissa; nuo kaksi nuorta tyttöä oli jäljellä. Toinen päivä kului. Oi, kuinka synkkää. Tuo Mies, johon heillä oli niin paljon luottamusta, he... Heidän rakastettu Miehensä, jonka vuoksi he olivat jättäneet seurakuntansa, ja kaiken, ja siellä he--Hän oli pettänyt heidät. Ja heidän veljensä oli kuollut. Eikö asiat näytäkin synkiltä? Teidän puolesta voidaan olla rukoiltu, te olette voineet tulla tänne ja nähdä Jumalan voiman ja ihmeet, ja te menette takaisin, ja ensimmäinen asia, jonka te huomaatte, no niin, sitten, seuraavana päivänä te tunnette olonne huonoksi. Te voitte olla sairas seuraavana päivänä. Jotain voi tapahtua seuraavana päivänä.
No niin, ettekö te tiedä, että kun Jeesus rukoili tuon epileptikko pojan puolesta, kun Hän tuli tuon pojan luokse, hän sai pahimman kohtauksen koskaan? Teidän uskonne ei ole menetelmissä; se on Jumalassa, uskoen Jumalaan. Näettekö, mitä minä tarkoitan?

59. Kun teidän pastorinne rukoilee teidän puolestanne, te sanotte: "No, hän ei varmaankaan ole Jumalan mies, tai muutoin Jumala olisi kuullut hänen rukouksensa." Entäpä teidän usko? Se on teidän usko, joka koskettaa Jumalaa, ei ainoastaan hänen rukouksensa. Te noudatatte Jumalan Sanaa. Ja kun te noudatatte Jumalan Sanaa, Jumala on velvollinen vastaamaan teille, jos te uskotte Häneen. Se on teissä. Älkää syyttäkö toista ihmistä. Hyvä on. Jumala näyttää merkkejä ja ja ihmeitä ja ihmetekoja ja kaikkea, mutta näyttää siltä, että ihmiset eivät ymmärrä, mistä on kyse.

60. Eräs mies tuli minun luokseni jokin aika sitten. Hän sanoi: "Veli Branham, minä olen käynyt Freemanilla, minä olen käynyt Robertsilla, minä--minä olen käynyt Ogilviella, minä olen käynyt heidän kaikkien luona. He eivät voi tehdä mitään minulle. Minä tulen sinun luoksesi nyt."
Minä sanoin: "Sinä olet niin väärässä, kuin koskaan olet ollut. Sinä olet mennyt väärän henkilön luo. Mene Kristuksen luo." Aamen.
Mitä te pelleilette ihmisen kanssa? Ihminen ei voi tehdä mitään teille. Hän voi saarnata Sanaa; hän voi näyttää merkkejä siitä, mitä Jumala on antanut hänelle. Mutta hän ei voi parantaa teitä; Jumalan täytyy parantaa teidät. Se on totta. Uskotteko te, että se on totuus? Se on totuus, ystävät. Se on totta.
No niin, teidän pastorinne on aivan yhtä hyvä tekemään sen, tai kuka tahansa seurakunnan vanhimmista, kuin kuka tahansa muukin mies. Se on totta. Hänellä on aivan yhtä paljon oikeutta tehdä se, kuin kenellä tahansa muullakin ihmisellä. Ainoa asia, mitä teillä täytyy olla, on usko Jumalaan. Siinä te olette.


Believest Thou This? - 50-0115 - William Branham

Ei kommentteja: